ميكانيكا الكم — لماذا ستذهلك أنت كشخص عادي

مدوّنة لؤيّ

في حال كنت مثلي لا تعرف عن ميكانيكا الكم سوى الجملتين اللتين درسناهما في مادة الكيمياء في الصف الثالث الثانوي “لا يمكن تحديد مكان جزيء صغير -كإلكترون مثلاً- في زمن محدد بدقة، و لكن يمكن وضع إحتمالات لمكان ذلك الجزيء.” و “الفوتونات تسلك أحياناً سلوك المادة و أحياناً سلوك الموجة” و لم تفهم شيئاً مما عنته الجملتين السابقتين فأنت لست وحيداً، و الخطأ ليس خطأك.

على أية حال، فلتنسى ما تعلمته في المدرسة. نظريات ميكانيكا الكم نظريات مذهلة و صادمة. و ستجعلك تغير نظرتك لهذا العالم العجيب الذي نعيش فيه.

“إن لم تكن ميكانيكا الكم قد صدمتكَ بعمق فأنت لم تفهمها بعد” — نيلس بور

View original post 584 more words

Advertisements
About

Near to 10 years in the IT service delivery, and since 2013, I have managed 25 experts and with them, we delivered 700 successful projects, through 10k Man days of service, added to $100M hardware to draw a 700 beautiful IT infrastructure architecture. Experience and result-oriented approach, side by side with professionalism and team-work achieved a strong track record in developing and implementing successful strategic business plans, demonstrating a strong technical, leadership, business, communication, presentation and analytical competencies.

Posted in Free Reading

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s